Café Therése.

Yes, nu har jag bakat klart. blev två former.
en vanlig långpanna och en med muffins former, biiig muffins alltså..
haha, allt blev biig! för mycket bakpulver kanske.
jag kom på en sak när jag bakade.
vad heter alla ingredienser på Engelska?
som florsocker, bakpulver, mjöl, vaniljsocker, ströbröd, kakao?
okej, vissa av dom kan jag, men inte allt.
Just nu känns det som en självklarhet att jag kan baka allt jag brukar även när jag är därborta..
men det kommer ju garanterat bli svårare i och med att jag ska hitta alla översättningar
plus att måtten är väl annorlunda, dl cl, ml, tsk, msk osv.
nej, det här får bli morgondagens problem.
På något sätt löser det sig garanterat.
Nog ska dom också få smaka på mina små underverk.
Men, nu har jag alldeles för ont.
Måste hitta mina värktabletter och det är snabbt som tusan.
gah, akutsmärta av all choklad? Det som annars fungerar som min medicin mot allt!
Aj aj aj.
#1 - - Ida:

Du, vanilj socker finns inte i Irland och inga mått heller så äru smart så tar du med dig de. Vet inte om de finns florsocker heller faktist:O