Ut på tur aldrig sur.

Idag sken solen och jag kände mig någorlunda pigg så vi passade på att ha en mysdag.
Vi åt go frukost innan vi tog en promenad..
Vi skulle kika efter en cykel till Signe (hittade ingen) och sen gick vi till djuraffären och kikade på djuren innan vi promenerade vidare på lite loppis och slutligen dollar store, jag hittade glas och så köpte vi lördagsgodis där.

Väl hemma beställde vi pizza och min mamma och min mormor kom och fikade och så, första gången min mormor träffade Almisen. Mormor fyller 80(!!) år nästa helg så det var mäktigt att se dom tillsammans. 

När dom hade åkt började vi vår-rensa här hemma. Jag påbörjade projekt "göra klart garderoben", gick kanon faktisk. Bara några hyllor som ska upp imorgon. Sen kom även joonatans mamma och kusin för lite fika och bus utomhus. 
Dagen var verkligen kanon och även fast jag bara städat och sånt så fick jag oerhört mycket energi av all sol och kärlek. Jag hoppas det håller i sig!
Under kvällen kikade vi på mellofinalen när Signe hade somnat.
Godis och hemmagjorda hamburgare stod på TVmiddagsmenyn. 

Har så mycket energi att jag inte riktigt vill sova. Men ja, Alma kommer vakna om en stund och vilja äta och febern kommer förmodligen när som helst så lika bra att somna snabbt. 

Jag och J diskuterade det där med sömnen tidigare förresten, När man var yngre kunde man vara vaken till 3 på natten och tycka att det inte var någon idé att somna eftersom man "bara" skulle få 4 timmars sömn. Nu jublar man för 10 minuter och tycker att kl 3 är morgon. Är det pga barnen eller åldern är frågan?! 

Nej, nu ska jag somna. Almisen ligger tryggt på min mage och snosar så sött.

Signe hjälpte mig putsa fönster idag!


Vår hemma hos oss!