Goood morgon.

Började dagen redan vid 06. Alma ville äta och efter det pillade jag på telefonen tills Signe vaknade vid 7. Vi låg dock kvar i sängen och myste. Kollade på bumbibjörnarna och åt frukost i säng. Nu är hon på dagis några timmar och jag och Alma är hemma och myser i soffan. Alma sov i bilstolen efter att vi lämnat Signe på dagis men jag saknade henne så mycket att jag plockade upp henne till mig ändå. Nu ligger hon på min mage igen. Precis som det ska vara. ❤️

Idag kommer våra nya köksmöbler hem!
Som jag längtat. 
Jag vill egentligen ha eames stolarna i vitt och med trä ben. Dock är dom så sjukt dyra så vi hoppar dom. Jag vet att det finns billigare kopior men jag tycker det känns fel med kopior när dom ser så exakt lika ut. Det är originalet jag vill ha. Dock tänker jag spara ihop till dom så att vi till nästa stora hus om 10 år kan ha dom. Nu blev det klassiska enkla vita trä möbler. Passar in i det här huset.

Igår var Lars från mora golv och vägg här. Vi kikade igenom vad vi vill ändra på sen han var här sist. (Jag ändrar mig hela tiden) han skulle kika över mina nya planer och nästa gång ses vi i butiken så vi kan kika lite mer på kaklet vi valt IRL. Det blir vitt, ljusgrått och mässing. Vi vill inte övergöra det här badrummet då vi ska göra ett stort fint nere när vi har dränerat grunden runt om. Men ja, det kommer garanterat bli bättre än nu som Lars sa när han märkte hur ambivalent jag var. 

Nej, lite mera mys innan jag ska dra en snabb ihopplockning innan Signe kommer hem och river runt allt igen.
Spelar ingen roll hur många gånger per dag jag rensar och plockar iordning. Hon är en Virvelvind! :) men jag antar att det bara är att stå ut dessa småbarns år. Lego under foten är numer standard och det gör knappt ont längre. Haha. 
Slänger upp en bild på bordet sen! :)