Feminist? VS Feminist!

Alltså.. Jag blir så ledsen på tjejer som kallar sig feminister men egentligen inte är i närheten av att vara feminist. 
För mig står feminism för jämnställdhet. Inte hat. Jag hatar inte män. Jag anser inte att tjejer är BÄTTRE än killar. Jag tycker att tjejer ska hålla ihop ist för att snacka skit om varandra osv. Hålla varann om ryggen och hjälpas åt att kämpa för ett jämställt samhälle. Killar är inte bättre, tjejer är inte bättre. Tycker det går för långt dock när man i kampen för jämnställdhet inte lyfter fram kvinnorna utan ist lägger massa skit och trycker ner männen. Manshat blir lätt kopplat till feminism pga dom få kvinnorna som misstolkat hela grejen att ingen är bättre än den andra. 
Tråkigt att vissa tar det så långt och vrider det så. 

Igår blev jag verkligen chockad då en tjej kommenterat väldigt elakt och argt på en annan tjejs status på Facebook. Helt oprovocerat, Och när jag gick in på kommenterarens profil kallade hon sig själv feminist. Om man bara hatar män, tycker att kvinnor är så överlägsna osv borde man inte få kalla sig själv det. För då har man missat grejen; jämnställdhet.